جستجو برای:
  • خانه
  • مجله علمی آی‌تکس
  • دوره ها
  • مرکز دانلود
  • ویکی‌کد
  • دستیار هوش مصنوعی آی‌تکس
  • ویکی‌واژه
    • 281 709 66 - 021
    • irantechschool@gmail.com
    • تماس با ما
    • درباره ما
    مدرسه علوم تکنولوژی ایران
    • خانه
    • مجله علمی آی‌تکس
    • دوره ها
    • مرکز دانلود
    • ویکی‌کد
    • دستیار هوش مصنوعی آی‌تکس
    • ویکی‌واژه
    0

    ورود و ثبت نام

    بلاگ

    مدرسه علوم تکنولوژی ایرانمجله علمی آیتکسویکی کدمحیط آی‌کدپوسته ها در آی کد

    پوسته ها در آی کد

    تیر 30, 1404
    ارسال شده توسط تی تی
    محیط آی‌کد ، ویکی کد
    124 بازدید

    در آی‌کد، پوسته (Costume) نمای گرافیکی یک شیء یا نشانگر است.
    هر شیء می‌تواند چندین پوسته داشته باشد و در اجرای برنامه، بین آن‌ها جابه‌جا شود تا

    • حالت‌های مختلف،
    • انیمیشن یا
    • تغییر وضعیت

    را نمایش دهد.

    🔧 شیوه‌های ساخت و مدیریت پوسته:

    1. ایجاد پوسته‌ی جدید:

    • کاربر می‌تواند یک پوسته‌ی جدید را از صفر بسازد.

    • این کار با استفاده از ویرایشگر گرافیکی داخلی آی‌کد انجام می‌شود که دو حالت دارد:

      • بیت‌مپ (Bitmap) برای طراحی آزاد با پیکسل‌ها (مثل نقاشی دیجیتال)

      • وکتور (Vector) برای طراحی دقیق با خطوط، منحنی‌ها و اشکال برداری

      • برای آشنایی تفاوت این دو نوع تصویر از مطلب جادوی ریاضی در گرافیک، بیت مپ یا وکتور شروع کنید.
    معرفی سربرگ پوسته ها و ویرایشگر گرافیکی آی‌کد
    معرفی سربرگ پوسته ها و ویرایشگر گرافیکی آی‌کد

    2. کشیدن و رها کردن (Drag & Drop):

    • امکان درگ اند دراپ فایل‌های تصویری (PNG، JPG، SVG و …) به محیط پوسته وجود دارد.

    • این ویژگی فرآیند اضافه کردن پوسته‌های آماده را سریع و آسان می‌کند. بنابراین شما می توانید هر تصویر دلخواهی را داخل محل نمایش پوسته های یک نشانگر بکشید و استفاده کنید.

    3. استفاده از مخزن پوسته‌های آی‌کد:

    • آی‌کد دارای کتابخانه‌ای از پوسته‌های از پیش طراحی‌شده است.

    • کاربران می‌توانند از این مخزن، پوسته‌های متنوع را انتخاب و به سربرگ پوسته های هر نشانگر یا شیء اضافه کنند.

    4. ویرایش پوسته‌ها:

    • مرکز ثقل هر پوسته آماده را می‌توان پس از وارد کردن، در ویرایشگر گرافیکی آی‌کد اصلاح کرد.

    • درباره پوسته های دست ساز خودتان ابزارهای تغییر رنگ، اندازه، برش، مرکز ثقل و … امکان پذیر است.

    ⚙️ نکته فنی:

    • هر نشانگر کلون‌شده از شیء اصلی، پوسته‌ی خودش را دارد و می‌تواند مستقل از شیء اصلی تغییر پوسته دهد.

    • با استفاده از بلوک‌هایی مثل «تعویض پوسته‌ات با …» و «پوسته بعدی»، پوسته‌ها در زمان اجرا قابل کنترل هستند.

    • نام‌گذاری درست و منظم پوسته‌ها در پروژه‌های بزرگ باعث کاهش خطا و افزایش خوانایی می‌شود.

    ترفند: برای طراحی پروژه های پیچیده و بزرگ مثل بازی هایی که پر از اشیاء مختلف هستند بهتر است از کاراکترهای آماده داخل اینترنت مثل سایت معروف freepik استفاده کرد. با دانلود فایل های وکتور از این سایت، و ویرایش آن ها در مقیاس پنل آی کد خروجی .svg بگیرید. به این ترتیب بازی های شما دارای نشانگرهای گرافیکی زیبا و با کیفیت خواهد بود.

    جمع بندی:

    در آی‌کد می توان پوسته ها را از چند راه مختلف ایجاد کرد:

    شماره روش سطح دشواری محدودیت کیفیت پوسته فرمت تصویر
    1 انتخاب و بارگذاری پوسته ها از مخزن پوسته های آی کد ساده انتخاب محدود به تعداد خاصی از نشانگر که داخل مخزن آی کد وجود دارد بالا وکتور (برداری) .svg
    2 کشیدن و رها کردن هر تصویری از اینترنت، کامپیوتر و … داخل سربرگ پوسته های مربوط به هر نشانگر خاص ساده نامحدود، به دلیل تنوع اندازه مشکل تنظیم اندازه در تصاویر وجود خواهد داشت که کیفیت را تغییر می دهد. تغییر تصاویر برداری هیچ تغییری در کیفیت ندارند، ولی تصاویر بیت مپ کیفیت خود را در تغییر اندازه از دست می دهند. متنوع، بستگی به فرمت تصویر دارد

    وکتور — بالا

    بیت مپ — پایین

    وکتور (برداری) .svg

    بیت مپ (پیکسلی) .png .jpg

    و …

    3 ساخت و ایجاد پوسته های جدید با ویرایشگر گرافیکی آی کد متوسط محدود به شکل های ساده و بدون جزئیات بالا وکتور (برداری) .svg

    بیت مپ (پیکسلی) .png

    4 ساخت، و ایجاد پوسته های جدید با ویرایشگرهای تخصصی تصویر مثل ادوبی ایلاستریتور یا کورل و یا ویرایش و بهینه سازی مقیاس تصاویر آماده لایه باز در اینترنت بالا نامحدود بالا وکتور (برداری) .svg

    خروجی گرفتن از پوسته ها:

    خروجی یک پوسته (نشانگر) به دو صورت است:

    1.خروجی کدنویسی از پوسته: یعنی به صورت یک فایل XML (فرمت پروژه های عمومی آی کد) خروجی گرفته می شود. سپس با کشیدن و رها کردن آن در نرم افزار آی کد می توانید به سادگی مجدد نشانگر را با تمامی پوسته هایش فراخوانی کنید. در واقع این نوع خروجی، خروجی از نشانگر است، ولی تمامی پوسته ها همراه آن خواهند ماند.

    خروجی گرفتن از نشانگر به انضمام تمامی پوسته ها در آی کد
    خروجی گرفتن از نشانگر به انضمام تمامی پوسته ها در آی کد

    2.خروجی از تصویر پوسته: یعنی به صورت یک فایل تصویری از نوع .svg (برداری/وکتور) یا .png (پیکسلی/بیت مپ)، در این حالت فقط تصویر یک پوسته به صورت جداگانه، خروجی گرفته می شود. نوع خروجی بستگی به پوسته دارد، هر فرمتی که پوسته داشته باشد همان در خروجی خواهد بود.

    خروجی گرفتن از پوسته به صورت تصویر در آی کد
    خروجی گرفتن از پوسته به صورت تصویر در آی کد
    اشتراک گذاری:

    مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

    بلوک «حذف همه فیلترها»
    بلوک «شدت فیلتر … ات را برابر … قرار بده»
    بلوک «شدت فیلتر … ات را … واحد تغییر بده»
    بلوک «پوسته جدید از … با عرض … و ارتفاع …»
    بلوک «نشانگر … را به طول … درصد، عرض … درصد بکشش»
    بلوک «… پوسته …»
    قدیمی تر معرفی پنل آی کد
    جدیدتر بلوک «وقتی پرچم شروع زده شد»

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    جستجو برای:
    دسته‌ها
    • برنامه نویسی الکترونیک
    • برنامه نویسی بدون سخت افزار
    • بلوک‌ها
    • پروژه با آی‌کد
    • پروژه های الکترونیک
    • دانش آموز
    • علوم کامپیوتر
    • مجله علمی آی‌تکس
    • محیط آی‌کد
    • معرفی بازی های برنامه نویسی
    • معلم ها
    • والدین
    • ویکی کد
    • ویکی‌واژه
    نوشته‌های تازه
    • آی‌کد در کلاس پژوهش، تکنولوژی های جدید آموزشی در مدارس
    • یادگیری برنامه‌نویسی در iCode تجربه‌ای فراتر از آموزش‌های معمول
    • ساخت تاس 6وجهی تعاملی در آی‌کد آموزش احتمالات کلاس‌های ریاضی
    • آی کد در کلاس ریاضی، نجات دانش آموزان
    • جادوی ریاضی در گرافیک، بیت مپ یا وکتور
    درباره آی‌تکس

    آی‌تکس مدرسه علوم تکنولوژی ایران، محلی برای دانش‌آموزان است تا سریع و آسان رباتیک، برنامه‌نویسی، الکترونیک، مکانیک و هوش مصنوعی را توسط بهترین اساتید ایران یاد بگیرند.

    • تهران، خیابان جمهوری، قلب بازار رباتیک ایران
    • 02166709281
    • irantechschool@gmail.com
    دنبال چی می گردی؟
    • صفحه اصلی اول
    • تماس با ما
    • حساب کاربری من
    • درباره ما
    • سبد خرید
    • فروشگاه

    تی‌تی، در مدرسه علوم تکنولوژی ایران، همراهِ مربیان و الهام‌بخش یادگیری دانش‌آموزان است.

    تی تی مربی فناور زهره دارابیان تیچر تکنولوژیستبا بیش از یک دهه تجربه در طراحی و توسعه محصولات آموزشی و پژوهش در تدریس تکنولوژی به زبان ساده و جذاب، تی‌تی در کنار مربیان، آموزشگاه‌ها و والدین ایستاده تا مسیر آموزش رباتیک، برنامه‌نویسی و کاروفناوری برای کودکان و نوجوانان، روشن‌تر و دل‌چسب‌تر باشد. ما محتوایی تولید می‌کنیم که آموزش را ساده‌تر، مؤثرتر و سرگرم‌کننده‌تر می‌سازد. برای همه‌ آن‌هایی که آینده‌سازان را همراهی می‌کنند.

    نویسنده کتاب برنامه‌نویس یک دقیقه‌ای

    تمام حقوق برای آی‌تکس محفوظ است.

      ورود

      رمز عبور را فراموش کرده اید؟

      هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت