جستجو برای:
  • خانه
  • مجله علمی آی‌تکس
  • دوره ها
  • مرکز دانلود
  • ویکی‌کد
  • دستیار هوش مصنوعی آی‌تکس
  • ویکی‌واژه
  • فروشگاه
    • 09909049986
    • irantechschool@gmail.com
    • تماس با ما
    • درباره ما
    مدرسه علوم تکنولوژی ایران
    • خانه
    • مجله علمی آی‌تکس
    • دوره ها
    • مرکز دانلود
    • ویکی‌کد
    • دستیار هوش مصنوعی آی‌تکس
    • ویکی‌واژه
    • فروشگاه
    0
    عضویت / ورود

    بلاگ

    مدرسه علوم تکنولوژی ایرانمجله علمی آیتکسویکی کدبلوک‌هابلوک «تعویض صحنه با …»

    بلوک «تعویض صحنه با …»

    مرداد 2, 1404
    ارسال شده توسط تی تی
    بلوک‌ها ، ویکی کد
    62 بازدید

    همان‌طور که در بخش معرفی کلی بلوک‌های آی‌کد گفتم، برخی بلوک ها به شکل مستطیلی زائده دار هستند، که به آن ها بلوک دستوری می گوییم. در این بخش می خواهیم یک بلوک دستوری دیگر را معرفی کنیم.

    بلوک «تعویض صحنه با …»

    آموزش کامل بلوک «تعویض صحنه با ...» در آی‌کد
    آموزش کامل بلوک «تعویض صحنه با …» در آی‌کد

    نوع بلوک: کنترل/دستوری
    کاربرد: این بلوک برای تغییر از یک صحنه به صحنه دیگر در یک پروژه آی‌کد استفاده می‌شود. هر وقت بخواهیم وارد یک مرحله جدید، محیط دیگر یا بخش متفاوتی از برنامه شویم، از این بلوک کمک می‌گیریم. مثلاً وقتی بازیکن مرحله‌ی اول بازی را تمام کرد، می‌توانیم با این بلوک به صحنه‌ی مرحله‌ی دوم برویم.

    🎯 نکته آموزشی:

    • این بلوک باعث می‌شود دانش‌آموزان درک کنند که برنامه‌ها می‌توانند چند محیط یا چند حالت (Scene) داشته باشند.

    • زمینه‌ای برای آموزش مفاهیمی مانند:

      • تقسیم‌بندی مراحل در بازی‌ها

      • مدیریت صفحه‌های مختلف (مثل صفحه شروع، بازی، پایان، برنده شدن و…)

    • استفاده از این بلوک، پایه‌گذار تفکر طراحی سیستم‌های پیچیده‌تر است؛ جایی که وضعیت برنامه تغییر می‌کند.

    📋 تفاوت با اسکرچ:

    • در Scratch از گزینه‌ی switch backdrop to [name] استفاده می‌شود، ولی صحنه‌ها معمولاً فقط پس‌زمینه هستند.
      در آی‌کد، هر صحنه می‌تواند مجموعه‌ای مستقل از اشیاء، اسکریپت‌ها و تنظیمات داشته باشد.
      بنابراین، تعویض صحنه در آی‌کد مانند ورود به یک محیط جدید برنامه‌نویسی است، نه فقط تغییر پس‌زمینه! این قدرت آی کد را برای ساخت بازی های چند مرحله ای و پیچیده تر دو چندان می کند.

    مثال: در مثال زیر همانطور که دیده می شود با پایان یافتن مرحله اول بازی صحنه عوض می شود. صحنه جدید دارای پس زمینه جدید است که مطابق بازی های کامپیوتری دارای فضای گرافیکی متفاوتی است.

    مثال بلوک «تعویض صحنه با ...» در آی‌کد
    مثال بلوک «تعویض صحنه با …» در آی‌کد
    اشتراک گذاری:

    مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

    بلوک «حذف همه فیلترها»
    بلوک «شدت فیلتر … ات را برابر … قرار بده»
    بلوک «شدت فیلتر … ات را … واحد تغییر بده»
    بلوک «پوسته جدید از … با عرض … و ارتفاع …»
    بلوک «نشانگر … را به طول … درصد، عرض … درصد بکشش»
    بلوک «… پوسته …»
    قدیمی تر بلوک «همه را متوقف کن»
    جدیدتر بلوک «… گام برو جلو»

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    جستجو برای:
    دسته‌ها
    • برنامه نویسی الکترونیک
    • برنامه نویسی بدون سخت افزار
    • بلوک‌ها
    • پروژه با آی‌کد
    • پروژه های الکترونیک
    • دانش آموز
    • علوم کامپیوتر
    • مجله علمی آی‌تکس
    • محیط آی‌کد
    • معرفی بازی های برنامه نویسی
    • معلم ها
    • والدین
    • ویکی کد
    • ویکی‌واژه
    نوشته‌های تازه
    • پویانمایی قورباغه در آی کد
    • نرم‌افزار آموزش برنامه‌نویسی آی‌کد در یک نگاه
    • آی‌کد در کلاس پژوهش، تکنولوژی های جدید آموزشی در مدارس
    • یادگیری برنامه‌نویسی در iCode تجربه‌ای فراتر از آموزش‌های معمول
    • ساخت تاس 6وجهی تعاملی در آی‌کد آموزش احتمالات کلاس‌های ریاضی
    درباره آی‌تکس

    آی‌تکس مدرسه علوم تکنولوژی ایران، محلی برای دانش‌آموزان است تا سریع و آسان رباتیک، برنامه‌نویسی، الکترونیک، مکانیک و هوش مصنوعی را توسط بهترین اساتید ایران یاد بگیرند.

    • تهران، خیابان جمهوری، قلب بازار رباتیک ایران
    • 09909049986
    • irantechschool@gmail.com
    دنبال چی می گردی؟
    • صفحه اصلی اول
    • تماس با ما
    • حساب کاربری من
    • درباره ما
    • سبد خرید
    • فروشگاه
    نشان اعتماد آیتکس
    نشان اعتماد آیتکس

    تی‌تی، در مدرسه علوم تکنولوژی ایران، همراهِ مربیان و الهام‌بخش یادگیری دانش‌آموزان است.

    تی تی مربی فناور زهره دارابیان تیچر تکنولوژیستبا بیش از یک دهه تجربه در طراحی و توسعه محصولات آموزشی و پژوهش در تدریس تکنولوژی به زبان ساده و جذاب، تی‌تی در کنار مربیان، آموزشگاه‌ها و والدین ایستاده تا مسیر آموزش رباتیک، برنامه‌نویسی و کاروفناوری برای کودکان و نوجوانان، روشن‌تر و دل‌چسب‌تر باشد. ما محتوایی تولید می‌کنیم که آموزش را ساده‌تر، مؤثرتر و سرگرم‌کننده‌تر می‌سازد. برای همه‌ آن‌هایی که آینده‌سازان را همراهی می‌کنند.

    نویسنده کتاب برنامه‌نویس یک دقیقه‌ای

    تمام حقوق برای آی‌تکس محفوظ است.

      ورود

      رمز عبور را فراموش کرده اید؟

      هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت